Чи варто звязуватись із спецрежимом оподаткування.
Маю невелике фермерське господарство-40га.Бугалтера при таких обємах найняти дорого.Раніше вирощували зернові,продавали на базарах за готівку,платили фіксований податок.Але захотілось сівозміни.У тому році посіяв 2,5га соі на пробу.Осінь була дощова, молотив пізно дуже сирою і мусив продавати.Знайшов фірму з сушилкою,здав 5 тонн з вологістю 32%,вийшло 4 тони сухоі.А ціна якби був платником пдв то 4000грн, а як ні- то отримав по 3200грн.В цьому році посіяв 10га гірчиці і знов постає питання про пдв.Пішов в податкову кажуть пишіть заяву,будем розглядать, можуть дать свідоцтво, можуть не дать.Кажуть що там дуже складні звіти.Питав чи можна продать гірчицю і зняться з того пдв, то в них одна відповідь: читайте податковий кодекс.Читав,читав- нічого не зрозумів.Може хто підкаже, чи реально самому дать раду тій пдвешній бугалтеріі? Чи і не варто звязуватись- це все для крупняка?
10 Жовтень, 2013 - 23:23
#1
Сільськогосподарським підприємствам вигідно бути платниками ПДВ, адже ми перебуваємо на спеціальному режимі, який дає можливість не сплачувати в держбюджет ПДВ. Ми перераховуємо його на спецрахунок, а потім використовуємо на виробничі потреби. Але Мінздох хоче скасувати цю пільгу і зараз майбутнє її досить туманне. Як би так не вийшло, що коли ви зареєструєтесь платниками ПДВ, то відмінять цю пільгу.
в таких мізерно-крихітних господарствах думати про ПДВ не варто... особливий режим перевірок та необхідність бухгалтера зведе нанівець мікровигоду... тим більше в один прекрасний момент можуть зобов"язати повернути за всі роки - в нашій державі можливо все.
Але якщо у Володимира вже є фермерське господарство (юридична особа), закон вимагає від нього ведення бухгалтерського обліку і чому б тоді вже не розібратись додатково у ПДВ обліку. Різниця в цінах досить суттєва, наприклад ціна на соняшник з ПДВ від с/г виробника 4500 грн., а від неплатника ПДВ 3900 грн. У нас в районі більшість фермерських господарств є платниками ПДВ, а ті хто знявся з реєстрації, зараз жалкують. А щоб було все просто то необхідно закрити юридичну особу і зареєструватись як ФОП на єдиному податку.
Закрити юридичну особу не можна, тому що земля виділялась в оренду для створення фермерського господарства.Хіба, що спробувати іі розпаювати.
Ми зараз проводимо розпаювання земель фермерського господарства. І навіть після отримання у власність членами ФГ земельних ділянок цільове призначення буде залишатись - ведення фермерського господарства. Необхідно буде ще робити окремий проект для зміни цільового призначення.
До речі, в мене теж така ж ситуація, досить цікава... Земля наділялась під ведення фермерського господарства, а тепер розпайована між його членами. Питання, що буде з паями в разі ліквідації Ф/г?
А що записано з приводу цільового призначення в актах на право власності на землю?
"для ведення фермерського господарства". За великим рахунком треба міняти цільове використання землі, але ж головняк який! От і думаю, може є ще якийсь спосіб?
Та в принципі можна й закрити господарство. А вже потім відбиватись від перевіряючих аргументом, що ведення фермерського господарства це теж саме що і товарне сільськогосподарське виробництво.
не хочеться ризикувати. Тим більше, при нинішніх порядках...
Всім привіт з РІвного від групи ЕК-11)
Привіт. Що за група ? Грає \співає чи що ? :)
На спам не схоже, мабуть студенти?!))
Зайшов сьогодні на сайт Нібулона і просто шокований космічними закупівельними цінами. На найближчий до мене філії в Житомирський області за фуражну пшеницю дають 2860 грн.за т. Для порівняння сьогодні продаю фасовану пшеницю для місцевого перекупа по 1.90. Бере він по 50 мішків в тиждень. Буду клянчить , щоб дав хоч по 2 грв., що в районі 100 долларів- майже собівартість. Цікаво, чи має хто з дрібних господарств досвід по продажу с.г. продукції для того самого Нібулона. Чи можна привезти їм ЗІЛ з причепом тонн 12? Треба мабуть все-таки реєструватись платником ПДВ, бо інакше з такими цінами прямий шлях до банкрутства.
Продавав на Нібулон через посередника ячмінь у липні по 1950 налом.
Ціни не космічні, а такі, як треба, а краще ще вище. Оптова ціна на пшеницю під час жнив цього року була 2.00 грн. Як можна сьогодні продавати по 1,9 грн??!! Той перекупщик нічого не робить і заробляє більше, як ви і круглий рік! Як ви виживаєте за таких цін? На сьогоднішній день на ринку роздрібна ціна 3,0-3,2грн і росте. Якщо відняти зазор торгашів 50-70 коп, то отримаєм оптову ціну. Себто 2,5 як мінімум.
Це ситуація з цінами на Київщині. Можливо на Рівненщині вона інша...
Нібулон експортує і дає кращі ціни, ніж внутрішній ринок України. Якщо українці не хочуть купувати пшеницю по 2,5 грн, то "заграница" вигребе все і за 3 грн.
Серпень- вересень продавав по 1,7грн, сьогодні сторгувався по 2 грн. Під посів давав 100кг амофосу ( щоб купити зараз мабуть 900грн), 100кг хлористого калію (зараз грн десь 600), весною 200кг селітри (сьогодні більше 1200грн.) Солярки на га десь 70літрів множим на 17грн.=1200грн. Насіння вторік купляв в Еридоні 1 репродукцію, то на цей мав свою другу- 400грн. Протравлював якимсь дешевим аналогом Раксіл ультра, можна і не рахувати. Кропив також китайським Гранстаром і Колосаль августовскім. Що вони зараз коштують не знаю, але грн 200 можна накинути. За аренду землі платим державі 800грн. га + всяки податки, ще з 200. Ітого 5500грн вийми і положи. Як порахувати підготовку комбайна, трактора, леміши, лапи, ремні ,підшипники, послуги токарів і т.д. і т.п. навіть і не знаю. Свою працю краще і не рахувати. Намолотив по 50 цнт., якби 10000грн. , а що там собі лишається невідомо. Хоча якось живем.
Можна, я возив МАЗом і по 8 тонн.
В 2015 році планується введення електронного адміністрування ПДВ з відкриттям спеціальних рахунків в держказначействі. Запроваджується реєстрація всіх податкових накладних у єдиному реєстрі в не залежності від суми. Але для того, щоб зареєструвати таку податкову накладну, потрібно щоб у продавця на спецрахунку були кошти у розмірі суми такого ПДВ.
Наприклад, Володимир Булейко зареєструється платником ПДВ, припустимо, що навіть на умовах спецрежиму для с/г виробників. Далі, Володимир вирішить повезти на Нібулон свою продукцію. Припустимо, що вартість цієї продукції 60 тис. грн., в т.ч. ПДВ 10 тис. грн. Нібулон робить проплати за продукцію тільки після того як ми виписуємо та реєструємо податкові накладні. Для того, щоб зареєструвати ПН, Володимиру Булейко потрібно буде попередньо перерахувати на свій спецрахунок у казначействі 10 тис. грн.
Добре, якщо ці операції ви будете проводити в кінці місяця і ваші кошти (10 тисяч грн.) не на довго зависнуть на спецрахунку у казначействі, тоді ви зможете оперативно в слідуючому місяці подати податкову декларацію та перерахувати податкові зобов"язання в сумі 10 тис. грн. на інший спецрахунок (ще один рахунок для аккумуляції сум ПДВ), і потім оперативно використати їх на виробничі потреби.
А якщо ви здійснюватеме продаж на початку місяця, та ще й отриману від покупця виручку вирішите оперативно витратити на придбання ПММ, насіння, ЗЗР інші виробничі потреби, то ваші 10 тисяч грн, які ви перерахували для реєстрації податкової накладної на спецрахунок в казначействі, залишаться там на не визначений термін, адже у вас по декларації за цей місяць податкові зобов"язання від продажу продукціїї в сумі 10 тисяч. перекриються податковим кредитом від вищевказаного придбання (ПММ, ЗЗР інше) на суму 10 тисяч, тобто ваші податкові зобов"язання - "нуль" і перераховувати на спецрахунок для аккумуляції сум ПДВ нічого. Але ж на спецрахунку в казначействі залишаються висіти 10 тисяч ваших гривень. А в нас в країні інфляція, гривня валиться.....
Разів 10 прочитав, майже нічого не зрозумів. Вихід один - наймати профессійного бухгалтера. Хоч з іншого боку багато фермерів якось ведуть самостійно бухоблік, просто є не дуже багато часу ще й сидіти над тими паперами, особливо в сезон. Але на другий рік планую сіять 15 га сої і якщо вдасться щось виростити, то без платника ПДВ прийдеться втрачати чималі кошти. Проблема , що в моєму і навколишніх селах я єдиний фермер і немає з ким порадиться. А в податковій гарчать як собаки, нічого не пояснюючи. Навпаки, коли рік назад написав заяву на платника ПДВ, то в податковій прямо сказала: " Заяву ми у Вас приймемо і платником ПДВ зареєструємо, але я особисто буду місяць сидіти в господарстві і такого накопаю, що дуже пожалкуєте. Ніхто зараз не перевіряє, той працюйте спокійно без всяких ПДВ".
Подумав, подумав та й порвав ту заяву. Але в нинішні часи, коли все подорожчало в рази, а моя продукція практично на місці, той начинають лізти всяки дурні думки типу розпаювання господарства чи стати платником ПДВ, щоб хоч якось пережити скрутні часи.
Головне в електронному адмініструванні ПДВ те, що всім платникам ПДВ автоматично відкриють спеціальні рахунки в Держказначействі. І для того щоб зареєструвати податкову накладну в єдиному державному реєстрі податкових накладних, нам потрібно перерахувати з свого поточного рахунку на вищеназваний спецрахунок суму ПДВ.
Компанія Нібулон слідує принципам: оплата за закуплену продукцію здійснюється лише після того як продавець зареєструє податкову накладну. А для цього продавець повинен найти вільні обігові кошти, щоб попередньо перерахувати суму ПДВ на спецрахунок.
Наприклад, ви привезли їм ЗІЛ сої на суму 60 тис. грн, в тому числі ПДВ 10 тис. грн., отже вам потрібно буде перерахувати 10 тисяч. грн. власних коштів на спецрахунок у казначействі для того щоб у вас була можливість зареєструвати податкову накладну адже лише після цього Нібулон перерахує вам 60 тисяч грн.
При розпаюванні земель фермерського господарства цільове призначення новостворених земельних ділянок - ведення фермерського господарства.
Доречі, ми нещодавно, в цьому місяці, отримали на руки від Держземагенства накази про затвердження проектів землеустрою та передачу у власність членам ФГ земельних ділянок. Процес розпаювання зайняв майже 3 роки.
Бажання змінювати цільове призначення земельних ділянок з ведення фермерського господарства на товарне с/г виробництво у нас не має. Для цього потрібно знову робити проекти землеустрою.
Володимир, у вас фермерське господарство як юридична особа? Земля в постійному користуванні є?
Фермерське господарство може бути тільки юридичною особою. Оскільки ми створювались після прийняття в 2002 році земельного кодексу, то землю нам видали в оренду з земель запасу. Зараз платим 3% від оцінки землі на рахунок сільради, на сьогоднішній день це 800грн. за га. Завтра йдем в районний відділ земельних ресурсів і будем пробувати розпаювати хоч частину землі на свою родину в надії, що за розпайовані земельні частини не доведеться платити орендну плату і хоч трохи буде легше.
Вище в темі Володимир вже все сказав, а я провтикав, то вже вибачайте:
Якщо земля за межами населеного пункту то вам дорога в обласне держземагенство.
Подаєте від кожного члена ФГ клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою для передачі земельної ділянки у власність для ведення фермерського господарства. Прикладаєте графічні матеріали та документи, що підтверджують досвід роботи членів господарства в сільському господарстві.
Ніхто закривать ФГ не збирається, у нас невелика родина і я думаю, що ми не розпаюєм і половину землі. Просто за ту частину, що перейде нам в результаті розпаювання у приватну власність ми надіємось не платити орендної плати. Для нас це буде вагомою підмогою. А якщо ще вдасться стати платником ПДВ і отримувати за свою продукцію на 20% більше, то вже й не знаю навіть куди будем гроші витрачать. Хоч би не спитись і не розгулятись по курортах та кабаках.
Так воно так точно й буде. Хіба що самі собі будете платити орендну плату.
А який у вас розмір паю члена бувшого КСП на території сільської ради по місцю розташування земельної ділянки?
Дружина у вас є? ЇЇ батьки також мають право на розпаювання.
На території нашої сільскої ради ще ніхто не розпайовався (був радгосп, яке на сьогодні перетворили в дослідне господарство при академії наук), так що нам буде розмір паю визначатись по середньорайонному. Завтра може щось скажуть. Розпайовувать будем на людей, що реально допомагають- це я, дружина, дві дочки, зять і його батьки- наши свати.
А хто засновники на сьогодні? Статутний капітал створили?
До пятниці на ферместві була одна людина- моя дружина, вона ж голова фермерського господарства, В пятницю перерєстрували статут, добавивши в члени ФГ мене, дітей і сватів. Завтра йдем в земагенство.
Навіть не знаю , що воно таке.
Скоріш за все, на даний момент, у вас засновник лише один - ваша дружина.
Статутний капітал повинен бути у кожного фермерського господарства. Це вимога Господарського Кодексу, дивіться ч. 4 ст. 57 ГК:
На практиці в Україні ніхто не вимагає наявності статутного капіталу у фермерських господарствах. Але краще все ж таки його створити і зареєструвати його наявність та розмір в ЄДР.
Справа в тому, що наявність статутного фонду фермерського господарства дає повний обсяг корпоративних прав особі, частка якої визначається у статутному фонді.
Статтею 167 Господарського кодексу України дається визначення корпоративних прав, як прав особи, частка якої визначається у статутному капіталі (майні) господарської організації, що включають правомочності на участь цієї особи в управлінні господарською організацією, отримання певної частки прибутку (дивідендів) даної організації та активів у разі ліквідації останньої відповідно до закону, а також інші правомочності, передбачені законом та статутними документами.
До чого я веду. При наявності статутного капіталу засновники вашого фермерського господарства зможуть отримувати дивіденди, сплачуючи при цьому лише 5 % ПДФО.
Якщо ви зареєструєтесь платником ПДВ і вам дадуть статус спецрежиму для с/г виробників, то тоді буде можливість витягувати з господарства готівку за 5 % ПДФО.
Якщо це вас зацікавило, то можемо поговорити про це більш предметно.
Ще й як цікавить, інформації, щей зрозумілою мовою майже немає.
А для чого і чи обовязково їх виплачувати?
Як на мене є простіший спосіб витягувати готівку, купити більше добрив, продати сусідам, хто там буде знати скільки я вніс.
А як це робиться на практиці?
Виплачувати дивіденди не обов"язково. Щоб виплачувати дивіденди потрібно мати прибуток, а у вас з добривами його не буде.
Та й хто його знає, може завтра вашим сусідам добрива не будуть потрібні, або, наприклад, ви отримаєте рекордний врожай сої, реалізуєте його Нібулону вже як платник ПДВ, і ваша виручка не перекриватиметься потребами сусідів. Краще все ж мати в запасі можливість на отримання дивідендів.
Засновник приймає рішення про створення статутного капіталу та вносить зміни в Статут. Потім йде до держреєстратора і реєструє ці зміни. Після цього засновник вносить гроші в касу або на рахунок.
Вам потрібен правильно складений Статут. Можу поділитись своїм.
У звязку з постійною нестачею обігових коштів, роботою на допотопній техніці, половина з якої саморобна, відсутністю агроосвіти на отримання рекордних врожаїв навіть не розраховую. По сої "предел мечтаний" взять 20 цнт.
Дякую, але вже пізно- позавчора тільки зарєстрували новий з новими членами. Може й і він непаганий.
Якщо в Статуті не передбачено статутного капіталу, то він поганий.
Перечитав свіжозареєстрований статут, про статутний капітал нема ні слова, мабуть дійсно паганий. Епопея з розпаювання почалась як завжди: людина з земельних ресурсів, що мала сьогодні дати старт процесу захворіла, дарма їздили в місто. Так, що будем чекати.
Олександр, якщо буде колись час, не могли б розповісти про ази бухобліку для ФГ , що не має найманих працівників. В інтернеті інформація якась є, але написано все дуже мудро і важко зрозуміло.
Володя, бухоблік це досить складний процесс. Поговорим про нього більш придметно пізніше і можливо в окремій темі, а зараз зверну вашу увагу на слідуюче.
Яким би методом ми не вели бухоблік (спрощеним чи не дуже), ми зобов'язані складати первинні документи, що підтверджують здійснення господарських операцій. Наприклад, для списання палива потрібно складати облікові листи тракториста та лімітно- заборні відомості.
Буду дуже вдячний і думаю не тільки я
Одним з результатів ведення бухобліку є складання Балансу та Звіту про фінансові результати. Скажу, що це не зовсім просто, особливо коли ви будете вести облік за простою формою обліку (без використання подвійного запису) керуючись «Методичними рекомендаціями з організації та ведення бухгалтерського обліку в селянських (фермерських) господарствах.
Ми в своєму господарстві ведемо бухоблік за спрощеним Планом рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій суб'єктів малого підприємництва і складаємо фінансову звітність відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 "Фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва".
Володя, ще хотів би наголосити на слідуючому. Члени фермерських господарств не є найманими працівниками у своєму господарстві, вони не мають трудового договору, а от же у них не має заробітної плати. Доходи члени фермерських господарств можуть отримувати тільки в наслідок розподілу прибутку господарства. Члени ФГ не є особами, що підлягають обов'язковому соціальному страхуванню, але мають право на добровільну сплату єдиного соціального внеску.
Так що не йдіть на поводу у податкової, що інколи вимагає нараховувати членам ФГ заробітну плату і відповідно сплачувати єдиний соціальний внесок. Знаю багатьох фермерів, що є членами ФГ згідно їх статутів, але нараховують собі заробітну плату і сплачують єдиний соціальний внесок начебто у них є трудовий договір.
Нам с самого початку в 2007 році в податковій сказали, щоб для голови ( тільки вона одна і була в статуті) нараховували зарплату і платили в Пенсійний і ПДФО. Цього літа вже почали чіплятись- як сама можеш обробляти 40 га і примусили оформити мене, як найманого. Правда дозволили в жовтні мене звільнити, а в грудні мене з дітьми вже вписали в статут.
А щоб не йти на поводу і щось там доказувати, то треба почати вести бухоблік, тим більше заради такого бонусу, як режим спецоподаткування.
Як я зрозумів, при простому обліку ведеться всього одна Книга обліку доходів і витрат. А Ви вибрали складнішу систему:
Для такої далекої від бухгалтерії людини, як я мабуть краще вибирати найпростіший вариант.
Я так зрозумів, що складання первинних документів одна з найважчих робіт.
Зверніть увагу, для того щоб скласти баланс потрібна додаткова інформація. Іншими словами баланс на основі Книги обліку доходів і витрат так просто ви не складете.
Далі, звіт про фінансові результати ви можете скласти, але проблеми виникнуть коли ви свою продукцію отримаєте з поля в одному році, а продаватимете в іншому.
Не все так просто.
Це не складно, але забирає багато часу і в будь-якому випадку, чи ви самостійно вестимете бухоблік, чи найматимете бухгалтера, первинні документи повинні складати ви, хоча деякі з них складе бухгалтер, а ви потім будете заповнювати їх по факту.
А для чого його складати? Ніхто ж не вимагає, Чи як станеш платником ПДВ, то потрібно?
А для чого його складати? Ніхто ж не вимагає, Чи як станеш платником ПДВ, то потрібно?